Děti a cukr

Říká se, že tato generace dětí nepřežije své rodiče. Je to velmi smutná pravda o dnešním světě a její podstata tkví ve stravovacích návycích současné generace. Děti si vytvářejí špatné stravovací návyky už od útlého dětství, k němuž neodmyslitelně patří hromady rafinovaného cukru.

Během posledních 30 let se rozšířila epidemie obezity. Nejhorší na ní je to, že všude kolem sebe vidíme obézní děti. Existují už i mezi šestiměsíčními kojenci.

V roce 1985 se na světě zkonzumovalo 98 milionů tun cukru. V roce 2010 to však bylo už 160 milionů tun.

Děti současné generace bohužel vyrůstají na cukru.

Rodiče odměňují děti sladkostmi za všechno dobré, co udělají. Dávají svým dětem balené potraviny, které mají minimální výživovou hodnotu. Proto se u dětí vyvíjí obezita už v tak časném věku. Díky nadměrné váze děti trpí bolestmi a to všechno má vliv na jejich sebeúctu a sebevědomí.

Všechny mražené potraviny, balené potraviny, sycené nápoje a šťávy jsou plné rafinovaného cukru a kukuřičného sirupu s vysokým obsahem fruktózy, což dětem narušuje metabolismus.

My, rodiče, bychom se měli probudit a odložit růžové brýle, abychom viděli jasně a pravdivě, jak naše děti vyrůstají.

Je nutné, aby si rodiče položili otázku: krmíme své děti převážně cukrem a sladkými šťávami, sycenými nápoji, sladkým trvanlivým pečivem a sladkostmi, nebo jim dáváme dostatečně pestrou čerstvou a přírodní stravu, jako je zelenina a ovoce?

Cukr v ovoci lidské tělo velmi dobře absorbuje ve srovnání s cukrem ze sladkostí. Když vaše dítě touží po něčem sladkém, dejte mu borůvky nebo meloun. Dejte mu možnost vytvořit si jiné návyky konzumace sladkého.

Kam se poděl starý dobrý zvyk připravovat večeři doma z čerstvých surovin pro celou rodinu? To šetříme čas na úkor zdraví svých dětí?

Pojďme se podívat na pár tipů, jak omezit konzumaci cukru u dětí:

1. Sledujte výživové hodnoty všech potravin, které kupujete v supermarketech:

Sledujte nápisy jako: přidaný cukr a aroma, fruktózový kukuřičný sirup, umělá barviva, glukóza, sacharóza, maltóza, mannitol. Pomůže vám zlaté pravidlo: potraviny s vysokým obsahem cukru obsahují 15g cukru na 100g váhy. Naopak potraviny s nízkým obsahem cukru ho obsahují pouze 5g na 100g váhy. Zaměřte se na potraviny s nízkým obsahem cukru.

2. Hledejte zdravé sladké potraviny:

Když vaše dítě touží po něčem sladkém, zkuste mu dát zdravé a přírodní sladké potraviny jako hroznové víno, borůvky, třešně, datle nebo meloun.

3. Nespojujte odměny se sladkostmi:

Když vaše děti udělají něco hezkého a vy je za to chcete odměnit, zkuste třeba hru nebo skládačku nebo lístky do kina. Nepoužívejte jako odměnu sladkosti.

Pojďte spojit síly, abychom vytvořili šťastnou a zdravou generaci.

Vytisknout